Skip to main content

မြန်မာနိုင်ငံတွင် e-Government စနစ် ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်လာစေရေးအတွက် အစိုးရဗဟိုရုံးများနှင့် ဝန်ကြီးဌာနများအသီးသီးမှ ပါဝင်ကြိုးပမ်းဆောင်ရွက်ရာတွင် ပို့ဆောင်ရေးနှင့်ဆက်သွယ်ရေး ဝန်ကြီးဌာန သည် Focal Ministry အဖြစ် တာဝန်ယူဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။ ထိုသို့ ပြည်ထောင်စုဝန်ကြီးဌာနမှ Focal Ministry အဖြစ် တာဝန်ယူဆောင်ရွက်လျက်ရှိသည်နှင့်အညီ သတင်းအချက်အလက် နည်းပညာနှင့် ဆိုက်ဘာလုံခြုံရေးဦးစီးဌာန၊ e-Government ဌာနသည် အစိုးရအဖွဲ့အစည်းများနှင့် ဝန်ကြီးဌာနများအသီးသီးမှ e-Government စနစ် အောင်မြင်စွာ အကောင်အထည်ဖော်ဆောင်နိုင်ရန် အဓိကလိုအပ်ချက်များဖြစ်သည့် −

 (က)    ICT Infrastructure (Network, Data Centers, IACs, etc.,) များ တည်ဆောက်ပေးခြင်း၊

 (ခ)      Common Application များ အသုံးပြုနိုင်ရန် ဆောင်ရွက်ဝန်ဆောင်မှုပေးခြင်း၊

 (ဂ)      နည်းပညာအထောက်အပံ့ပေးခြင်း၊ အကြံပြုခြင်း၊ သင်တန်းများ ဖွင့်လှစ်ပို့ချပေး ခြင်း၊ Seminar ၊Workshop များ ကျင်းပပြုလုပ်ပေးခြင်း၊

 (ဃ)    နိုင်ငံတကာချေးငွေ/ထောက်ပံ့ငွေများဖြင့် e-Government ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေး လုပ်ငန်းများ   ဆောင်ရွက်ခြင်း၊

 (င)      ဝန်ကြီးဌာနများမှဆောင်ရွက်လျက်ရှိသော e-Government လုပ်ငန်းစဉ်များအား လေ့လာဆန်းစစ် အကဲဖြတ်ခြင်းလုပ်ငန်းများအား ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။

 e-Government ဌာနမှ လက်ရှိဆောင်ရွက်နေသောစီမံကိန်း/လုပ်ငန်းများ 

 

(က) ICT Infrastructure : e-Government ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်ရေးအတွက် ပို့ဆောင်ရေးနှင့် ဆက်သွယ်ရေးဝန်ကြီးဌာနသည် အောက်ဖော်ပြပါ ICT Infrastructure များကို တည်ဆောက်ဝန်ဆောင်မှု ပေးလျက်ရှိပါသည်−

 

(၁) e-Government Wide Area Fiber Network (e-GWAN)  
(၂) Government Video Conferencing System/Network 
(၃) Data Center
(၄) IAC- Information Access Center
(၅) e-Government Integrated Data Center (e-GIDC) တည်ဆောက်ခြင်းစီမံကိန်း 
 

 

e-Government Wide Area Fiber Network (e-GWAN)  

      အစိုးရအဖွဲ့အစည်းအသီးသီးမှ အကောင်အထည်ဖော်ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသော e-Government လုပ်ငန်း စဉ်များအား ချိတ်ဆက်အသုံးပြုနိုင်ရန်နှင့် e-mail, EDMS, GPMS, CSMS, Myanmar National Portal and Video Conferencing စသည့် Common application များအား ချိတ်ဆက်အသုံးပြုနိုင်ရန် ရည်ရွယ်၍ နေပြည်တော် e-GWAN ကွန်ယက်အား တည်ဆောက်ချိတ်ဆက် ဆောင်ရွက်ပေးလျက် ရှိပါသည်။

 

Government Video Conferencing System/Network

နေပြည်တော်ရှိ အစိုးရဌာနများနှင့် ပြည်နယ်တိုင်းဒေသကြီးရှိ အစိုးရအဖွဲ့အစည်းများအကြား online အသုံးပြုပြီး အစည်းအဝေးများပြုလုပ်နိုင်ရန်ရည်ရွယ်၍ Video Conferencing System/Network အား တည်ဆောက်ထားရှိပေးခဲ့ပြီး တာဝန်ယူ ပြုပြင်ထိန်းသိမ်းခြင်း၊ သီးသန့် Video Conference Room များ တည်ဆောက်ပေးခြင်း၊ Point to Multi Point Conferencing ပြုလုပ်နိုင်ရန် ချိတ်ဆက်ပေးခြင်း၊ နည်းပညာဆိုင်ရာများ ပံ့ပိုးကူညီဆောင် ရွက်ပေးခြင်း လုပ်ငန်းများအား ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။

Data Center

 

နေပြည်တော်၊ S12 အိတ်ချိန်း အဆောက်အဦတွင် တည်ရှိသည့် e-Government Data Center တွင် e-Government Common Applications စနစ်များအား ဝန်ဆောင်မှုပေးနိုင်ရန် နှင့် Server Co-location ဝန်ဆောင်မှုများကို ဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိပါသည်။ အစိုးရဌာနအသီးသီးမှ အကောင်အထည် ဖော်ဆောင်ရွက်လျက်ရှိသော e-Government လုပ်ငန်းစဉ်များအား ချိတ်ဆက်အသုံးပြုနိုင်ရန်နှင့် အစိုးရဗဟိုရုံးများနှင့် ဝန်ကြီးဌာနအသီးသီးမှ e-mail, Electronic Document Management System (EDMS), Government Personnel Management System (GPMS), Civil Service ID Management System (CSMS), Myanmar National Portal, Video Conferencing အစရှိသည့် Common Application များအား ချိတ်ဆက် အသုံးပြုနိုင်ရန် ရည်ရွယ်ပါသည်။

Data Center တွင် Fully Redundant Network, Electricity, Security (Firewall, CCTV, NVR, Access Control), Precision Cooling, Fire Fighting, Real-Time Monitoring စသည့် Facility များအား ၂၄ နာရီ ၇ ရက် (24/7) ဝန်ဆောင်မှု ပေးအပ်လျက်ရှိပါသည်။ ဤ Facilities များအား မျှဝေ အသုံးပြု သွားခြင်းအားဖြင့်  အစိုးရဌာနများမှ Data Center များ သီးခြားစီ တည်ဆောက် အသုံးပြုခြင်း အားဖြင့် တွေ့ကြုံလာရမည့် ငွေကြေးနှင့် ကျွမ်းကျင်ဝန်ထမ်းလိုအပ်ချက်၊ စီမံခန့်ခွဲမှုစသည့် အခက်အခဲ များအား ကျော်လွားနိုင်မည့်အပြင် တစ်စုတစ်ဝေးတည်း စီမံခန့်ခွဲနိုင်ခြင်း၊ နိုင်ငံတော်၏ ဘဏ္ဍာငွေ အသုံးပြုမှုလျော့ချနိုင်ခြင်း၊ လုံခြုံမှုပိုမိုကောင်းမွန်ခြင်းစသည့် အကျိုးကျေးဇူးများရရှိနိုင်မည် ဖြစ်ပါ သည်။

 

  

(က) Colocation Service

အစိုးရအဖွဲ့အစည်းများ၏ နည်းပညာ၊ လူ့စွမ်းအားအရင်းအမြစ်၊ ဆိုက်ဘာလုံခြုံရေးစသည့် လိုအပ် ချက်များကို ဖြည့်ဆည်းပေးနိုင်ရန်၊ Online ပြည်သူ့ဝန်ဆောင်မှုများအား  စွမ်းဆောင်ရည် မြင့်မားစွာ ဖြန့်ဖြူးပေးသွားနိုင်စေရန် ရည်ရွယ်၍ e-Government Data Center အား သတင်းအချက်အလက်နည်းပညာနှင့် ဆိုက်ဘာလုံခြုံရေးဦးစီးဌာန၊ e-Government ဌာန၊ နေပြည်တော်တွင် တည်ဆောက်ခဲ့ပြီး Co-Location ဝန်ဆောင်မှုများ ပေးအပ်လျက်ရှိ ပါသည်။ အစိုးရဌာနများ၏ Server နှင့် IT equipment များအား ထားရှိနိုင်ရန် အတွက် Colocation services အား သက်သာသော ဝန်ဆောင်ခ နှုန်းထားများဖြင့်  ဝန်ဆောင်မှုပေးလျက်ရှိပါသည်။ ရရှိနိုင်သော ဝန်ဆောင်မှုများမှာ Rack Rental (half rack, full rack, share rack) တို့ဖြစ်ပါသည်။

Server Co-Location ဝန်ဆောင်မှုအတွက် လစဉ်ကောက်ခံသည့် နှုန်းထားများမှာ  1 U အတွက် ၁၅,၀၀၀ ကျပ်၊  6 U  အတွက် ၉၀,၀၀၀ ကျပ်၊ 21 U အတွက် ၃၀၀,၀၀၀ ကျပ်နှင့် 42 U အသုံးပြုပါက လစဉ်ကြေး ၅၅၀,၀၀၀ ကျပ် အသီးသီး ကျသင့်မည် ဖြစ်ပါ သည်။ ဝန်ဆောင်မှုရယူလိုပါက Online အသုံးပြု၍ အင်တာနက်စာမျက်နှာ www.motc.gov.mm သို့ ဝင်ရောက် လျှောက်ထားနိုင်ပါသည်။

(ခ) Web Hosting Service

အစိုးရဌာနများမှ e-Government လုပ်ငန်းစဉ်များအား အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက် ရာတွင် Hardware အသုံးပြုမှုများအားလျော့ချနိုင်ရန်နှင့် ခေတ်မီနည်းပညာများ (Cloud, VM) အား သုံးပြုနိုင်ရန် ရည်ရွယ်၍ တည်ဆောက်၍ ဝန်ဆောင်မှုပေးလျက်ရှိပါသည်။

အစိုးရဌာနများသည် ယခုကဲ့သို့ Web Hosting လာရောက်ထားရှိခြင်းအားဖြင့် Website များ လွှင့်တင်ရာ၌သော်လည်းကောင်း ၊ Online Service များ ဝန်ဆောင်မှုပေးရာ၌ သော်လည်းကောင်း အသုံးပြုရန်လိုအပ်သည့် Hardware များ (ဥပမာ - Server, Switch, Firewall နှင့် Network Accessories အစရှိသည့် စက်ပစ္စည်းများ) ကို ဝယ်ယူတပ်ဆင်ရန် မလိုအပ်တော့သည့်အတွက် ရန်ပုံငွေသုံးစွဲမှု လျှော့ ချနိုင်ခြင်း၊ အချိန်တိုအတွင်း လျင်မြန်စွာ အသုံးပြုနိုင်ခြင်းနှင့် သတင်းအချက်အလက်များကို လုံခြုံ စိတ်ချ စွာ သိမ်းဆည်းထားရှိနိုင်ခြင်း စသည့် အကျိုးကျေးဇူးများစွာ ရရှိနိုင်မည် ဖြစ်ပါသည်။

 

e-Government လုပ်ငန်းစဉ်များအား အထောက်အကူပြု ပေးနိုင်ရန် ရည်ရွယ်၍ ဆောင်ရွက်ခဲ့ ခြင်းဖြစ်ပါသောကြောင့် သက်သာသော ဝန်ဆောင်ခ နှုန်းထားများဖြင့် အစိုးရအဖွဲ့အစည်းများသို့ ဝန်ဆောင်မှုပေးသွားမည် ဖြစ်ပါသည်။ Web Hosting စနစ်တွင် ကောက်ခံသွားမည့် ဝန်ဆောင်မှု နှုန်းထားများအား အောက်ပါအတိုင်း ဖော်ပြအပ်ပါသည်။

 

IAC- Information Access Center

မြန်မာနိုင်ငံတွင် e-Government ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်လာစေရန်အတွက် နိုင်ငံသားများ၏ ICT Awareness များ မြှင့်တင်နိုင်ရန်ရည်ရွယ်၍ ကိုးရီးယားသမ္မတနိုင်ငံ၏ အထောက်အပံ့အဖြစ် နေပြည်တော်တွင် တည် ဆောက်ခဲ့ပါသည်။ အစိုးရဌာနများသို့ ICT နှင့် e-Government သင်တန်းများ ဖွင့်လှစ်ပို့ချပေးခြင်း စိုးရ ဌာနများမှ သင်တန်းများ ဖွင့်လှစ်နိုင်ရန်ဆောင်ရွက်ပေးခြင်းနှင့် ပြည်သူများ Internet အခမဲ့ အသုံးပြုနိုင် ရန် ဆောင်ရွက်ပေးခြင်းသည့် ဝန်ဆောင်မှုပေးလျက်ရှိပါသည်။

 

 

        

 

e-Government Integrated Data Center (e-GIDC) တည်ဆောက်ခြင်းစီမံကိန်း

မြန်မာနိုင်ငံတွင် e-Government လုပ်ငန်းစဉ်များအား အရှိန်အဟုန်မြှင့် ဆောင်ရွက်လာ သည်နှင့်အညီ အစိုးရဌာနများ/ဒေသများအလိုက် Data Center ငယ်များ သီးခြားစီ တည်ဆောက်အသုံးပြုကြမည့်အစား အစိုးရဌာနများအားလုံး စုစည်းမျှဝေအသုံးပြုနိုင်ရန် ရည်ရွယ်၍ ပထမဆုံး နိုင်ငံတော်အဆင့် (National Data Center) တစ်ခုဖြစ်သော e-Government Integrated Data Center (eGIDC) တည်ဆောက်ခြင်းစီမံကိန်းအား ကိုရီးယားသမ္မတနိုင်ငံ၊ Economic Development Cooperation Fund (EDCF) ချေးငွေဖြင့် အကောင်အထည် ဖော်ဆောင်ရွက်လျက် ရှိပါသည်။

ရည်ရွယ်ချက်

မြန်မာနိုင်ငံတွင် e-Government လုပ်ငန်းစဉ်များအား အရှိန်အဟုန်မြှင့် ဆောင်ရွက်လာ သည်နှင့်အညီ အစိုးရဌာနများ/ဒေသများအလိုက် Data Center ငယ်များ သီးခြားစီ တည်ဆောက်အသုံးပြုကြမည့်အစား အစိုးရဌာနများအားလုံး စုစည်းမျှဝေ အသုံးပြုနိုင်ရန်

အကျိုးကျေးဇူး

v  သတင်းအချက်အလက်များအား တစ်စုတစ်စည်းတည်း တစ်ပြိုင်နက် ထိရောက်စွာ  စီမံခန့်ခွဲနိုင်ခြင်း

v  ၂၄ နာရီ ၇ ရက် ဝန်ဆောင်မှု ပေးနိုင်ခြင်း။

v  လုံခြုံမှု ကောင်းမွန်ခြင်း

v  အချိန်နှင့်ရင်းနှီးမြှုပ်နှံမှု ကုန်ကျစရိတ် များစွာသက်သာစေခြင်း

v  Cloud Computing Technologies အား အသုံးပြုခြင်းHardware အသုံးပြုမှုများ လျော့ချနိုင်ပြီး ဘဏ္ဍာငွေ အသုံးပြုမှု လျော့ချနိုင်ခြင်း။

v  အစိုးရ၏ ကိုယ်ပိုင် Government Cloud  အား တည်ဆောက်သွားခြင်းအားဖြင့် နိုင်ငံ၏ အရေးကြီး သတင်းအချက်အလက်များအား ပြည်တွင်း၌သာ ထားရှိနိုင်ပါသဖြင့် လုံခြုံမှု ကျိုးပေါက်ခြင်းမှ ကာကွယ်ပေးနိုင်ခြင်း။

v  ပြည်ပနိုင်ငံများသို့ ပေးချေနေရသော ကုန်ကျစရိတ်များအား လျော့ချသွားနိုင်ခြင်း။

 

 


(ခ) Common Application

အစိုးရဗဟိုရုံးများနှင့် ဝန်ကြီးဌာနများအားလုံး တစ်ပြေးညီ အသုံးပြုနိုင်ရန် Electronic Document Management System (EDMS) နှင့် Government  Personal Management System (GPMS) , e-mail စသည့်  Common Application များအားရေးသား၍ အစိုးရဗဟိုရုံးများ နှင့် ဝန်ကြီးဌာနများ အားလုံးမှ ကောင်းမွန်စွာ အသုံးပြုနိုင်ရန် တာဝန်ယူ၀န်ဆောင်မှုပေးခြင်း၊ သင်တန်းများ ဖွင့်လှစ်ပို့ချခြင်း နှင့် အဆင့်မြှင့်တင်ခြင်းလုပ်ငန်း များအား ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။ အစိုးရအဖွဲ့အစည်းများ အကြား သဘောသဘာဝတူညီသည့် လုပ်ငန်းများအား စုစည်းပေါင်းစပ်၍ မျှဝေအသုံးပြုနိုင်ရန် အောက်ပါ Common Application များကို ဆောင်ရွက်ဝန်ဆောင်မှု ပေးလျက်ရှိပါသည်−

(၁) Government Personnel Management System (GPMS)    
(၂) Electronic Document Management System (EDMS)
(၃) Email
(၄) e-Meeting
(၅) Ministry Website 
(၆) Civil Service ID Management System (CSMS)
(၇) e-Government Service Delivery Unit ဖွဲ့စည်းတည်ဆောက်ခြင်းစီမံကိန်း
(၈) Myanmar National Portal တည်ဆောက်ခြင်းစီမံကိန်း
 

Government Personnel Management System (GPMS)    

အစိုးရဌာနဆိုင်ရာ အဖွဲ့အစည်းများ၏ ဝန်ထမ်းရေးရာ ကိစ္စရပ်များအား ဗဟိုရုံးများနှင့် ICT နည်းပညာ အသုံးပြု၍ ထိရောက်လျင်မြန်စွာ စီမံခန့်ခွဲနိုင်ရန် ရည်ရွယ်၍ ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။ Government Personal Management System (GPMS) စနစ်သည် အစိုးရဌာနဆိုင်ရာ အဖွဲ့အစည်းများ၏ ဝန်ထမ်း ရေးရာကိစ္စရပ်များအား IT နည်းပညာအသုံးပြု၍ ထိရောက်လျင်မြန်စွာ စီမံခန့်ခွဲနိုင်သော စနစ်တစ်ခု ဖြစ်ပါသည်။ ဤစနစ်တွင် ဝန်ထမ်းများ၏ ကိုယ်ရေးမှတ်တမ်း၊ ရာထူးခန့် အပ်မှုနှင့် တာဝန် ထမ်းဆောင်မှုသမိုင်း၊ ခွင့်မှတ်တမ်း၊ သင်တန်းဆိုင်ရာအချက်အလက်၊ ဝန်ထမ်းအကဲ ဖြတ်မှတ်တမ်းများ၊ ဝန်ထမ်းအင်အားနှင့် ဌာနဖွဲ့စည်းပုံများ အစရှိသည့် အချက်အလက်များကို သက်ဆိုင် ရာ Server များ အသီးသီးတွင် လုံခြုံစွာ ထည့်သွင်းသိမ်းဆည်းထားရှိပြီး မိမိလိုအပ်သည့် အခြေအနေနှင့် ကိုက်ညီမည့် အချက်အလက်၊ စာရင်းဇယား၊ အစီအရင်ခံစာများအား လွယ်ကူလျင်မြန် မှန်ကန် တိကျစွာ ရှာဖွေ ထုတ်ယူနိုင်သော စနစ်တစ်ခု ဖြစ်ပါသည်။

   

ဝန်ထမ်းရေးရာစီမံခန့်ခွဲမှုစနစ် (GPMS) ၏ အကျိုးသက်ရောက်မှုများ

v  ဝန်ထမ်းရေးရာ စီမံခန့်ခွဲမှုများကို တိကျလျင်မြန်အကျိုးရှိစွာ အသုံးချနိုင်ခြင်း

v  ကိုယ်ရေးမှတ်တမ်းအချက်အလက်များကို ကိုယ်တိုင် စီမံခန့်ခွဲနိုင်ခြင်း

v  လိုအပ်ချက်နှင့်အညီ သင့်လျော်သော ဝန်ထမ်းများအား တာဝန်ပေးအပ်နိုင်ခြင်း

v  ဝန်ထမ်းရေးရာစီမံခန့်ခွဲမှုများ ဆုံးဖြတ်ချက်ချရာတွင် အထောက်အပံ့ပေးနိုင်ခြင်း

v  ဝန်ထမ်းရေးရာ အချက်အလက်များ သိမ်းဆည်းရာတွင် လုံခြုံမှုရှိခြင်း၊

Electronic Document Management System (EDMS)

EDMS စနစ်သည် အစိုးရဌာနဆိုင်ရာ အဖွဲ့အစည်းများအချင်းချင်း စာပေးစာယူလုပ်ငန်းများ (e-Mail) နှင့် ၀န်ကြီးဌာနအတွင်း ဌာနဆိုင်ရာရုံးလုပ်ငန်းများ (Workflow) အား Online အသုံးပြု၍ ဆောင်ရွက် သွားနိုင်ရန် တည်ဆောက်ထားရှိသည့် စနစ်တစ်ခုဖြစ်ပါသည်။ Document management (create, register, send/receive, comment/instruction, read/edit, and enclose) အပါအဝင် ရုံးလုပ်ငန်းများကို ထိရောက်စွာနှင့် လွယ်ကူလျင်မြန်စွာ စီမံခန့်ခွဲနိုင်ရန် ရည်ရွယ်၍ ဆောင်ရွက်လျက် ရှိပါသည်။  

EDMS ၏ အကျိုးသက်ရောက်မှုများ

v  ၀န်ကြီးဌာနများအချင်းချင်း e-Mail များ ပေးပို့/ရယူနိုင်ပြီး Encryption အသုံးပြု ထားပါသဖြင့် ကြားဖြတ်ရယူခြင်း၊ ပြင်ဆင်ခြင်း၊ ဖတ်ရှု့ခြင်း၊ ဖျက်ဆီးခြင်း များ ပြုလုပ်၍ မရအောင်ဆောင်ရွက်ထားရှိခြင်း

v  ဌာနဆိုင်ရာရုံးလုပ်ငန်းများဆောင်ရွက်ရာတွင် စာရွက်စာတမ်းများအား Electronic Document များအဖြစ်သို့ အသွင်ပြောင်းလဲ၍ မှတ်ပုံတင်ခြင်း၊ ရုံးတွင်းစာများ ပြုစုတင်ပြခြင်း၊ မှတ်ချက်ပြုခြင်း အစ ရှိသည့် Work Flow များအား Online အသုံးပြု၍ လုပ်ဆောင်သွားနိုင်သောကြောင့် ထိရောက်၊ လွယ်ကူလျင်မြန်စွာ စီမံခန့်ခွဲနိုင်ခြင်း

v  အင်တာနက်ရရှိသော မည်သည့်နေရာမှမဆို Mobile Phone များနှင့် Android များကို အသုံးပြု၍ လက်ရေးမူဖြင့် လက်မှတ်ရေးထိုးခြင်း မှတ်ချက်ပြုခြင်းများ လုပ်ဆောင်နိုင် ရန် စီစဉ်ထားရှိပါသဖြင့် ရုံးလုပ်ငန်းများအား အချိန်နှင့် နေရာဒေသမရွေး  အစိုးရ၏ လုပ်ငန်းစဉ်များအား လွယ်ကူလျင်မြန်စွာ ဆောင်ရွက်သွားနိုင်ခြင်း

 

 

Email

အစိုးရဗဟိုရုံးများနှင့် ဝန်ကြီးဌာနများအားလုံးမှ အသုံးပြုနိုင်ရန် ဝန်ဆောင်မှုပေးလျက်ရှိသော e-mail စနစ်အား encryption ပြုလုပ်၍ အစိုးရအဖွဲ့အစည်းများမှ လုံခြုံကောင်းမွန်စွာ အသုံးပြုနိုင်ရန် တာဝန်ယူ ဝန်ဆောင်မှုပေးလျက်ရှိပါသည်။

E-Meeting

ဝန်ကြီးဌာနမှ ကျင်းပပြုလုပ်သော အစည်းအဝေးများ ကျင်းပခြင်းများတွင် ICT နည်းပညာ အသုံးပြု၍ လွယ်ကူလျင်မြန်ထိရောက်စွာ ဆောင်ရွက်နိုင်ရန် e-Meeting စနစ်အား တာဝန်ယူ ဆောင်ရွက် လျက် ရှိပါ သည်။ 

Ministry Website

ပို့ဆောင်ရေးနှင့်ဆက်သွယ်ရေးဝန်ကြီးဌာန လက်အောက်ရှိ ဦးစီးဌာန/လုပ်ငန်းအသီးသီးတို့မှ လွှင့်တင်ထားသည့် Website များအား စုစည်းပေါင်းစပ်၍ Ministry Web Portal တစ်ခုအဖြစ် တည်ဆောက်ခဲ့ခြင်းဖြစ်ပါသည်။ Ministry Web Portal (www.motc.gov.mm) တွင် ဌာနများအလိုက် သတင်းများ ရေးသားလွှင့်တင် နိုင်ရေးအတွက် သီးခြားအကောင့်များသတ်မှတ်ပေးထားပြီး မိမိတို့ဌာန၏ သတင်းအချက်အလက်များကို အချိန်နှင့်တစ်ပြေးညီ ကိုယ်တိုင်လွှင့်တင်သွားနိုင်ရေးအတွက် လိုအပ်သော နည်းပညာပိုင်းဆိုင်ရာ အထောက်အကူပြုလုပ်ငန်းများဆောင်ရွက်ပေးလျက်ရှိပါသည်။ System Monitoring, Customization, Upgrading, API Integration, Operation & Maintenance နှင့် Customer Care လုပ်ငန်းများကို ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။

 

 

Civil Service ID Management System (CSMS)

         အစိုးရဌာန ဆိုင်ရာများ အားလုံး တစ်ပြေးညီအသုံးပြုရန်အတွက် ဝန်ထမ်းများ ဝန်ထမ်းစိစစ်ရေး ကဒ်များကို Smart Card စနစ်ဖြင့် စတင်အသုံးပြုနိုင်ရန်၊ ဝန်ထမ်းများ၏ ကိုယ်ရေးမှတ်တမ်း အချက်အလက်များအား စုစည်းသိမ်းဆည်း၍ မျှဝေအသုံးပြုနိုင်ရန်အတွက် Common Application Software ဖြစ်သော Civil Service ID Management System စနစ်အား တည်ဆောက်၍ ဝန်ဆောင်မှုပေးလျက်ရှိပါသည်။  ဝန်ထမ်းများ ဝန်ကြီးဌာန များသို့ ဝင်ထွက်ရာနှင့် အခြား ဆက်စပ်နေရာ များတွင် ဝန်ထမ်းဖြစ်ကြောင်း သက်သေခံ Smart Card အဖြစ် အသုံးပြုနိုင်မည်ဖြစ်ပါသည်။ Smart Card တွင်ပါဝင်မည့် အချက်အလက် သိမ်းဆည်းနိုင်မှုအပေါ်မူတည်၍ အခြား ဆက်စပ် Application များကိုလည်းမိမိတို့ဝန်ကြီးဌာနမှ လိုအပ်ချက်နှင့်အညီ တိုးချဲ့အသုံးပြုသွားနိုင်ပါသည်။

(ဥပမာ - Staff Enrollment System, Payroll System)

၁။ GPMS စနစ်နှင့်ချိတ်ဆက် အသုံးပြုနိုင်မည့် ဝန်ထမ်းရေးရာ e-ID စနစ်တခုတည်ဆောက်သွားနိုင်ရန်။

၂။ဝန်ထမ်းများ၏ဝန်ထမ်းစိစစ်ရေး card များကို Smart Card စနစ်ဖြင့်စတင်အသုံးပြုနိုင်ရန်။

၃။ GPMS စနစ်တွင်သိမ်းဆည်းထားရှိပြီးဖြစ်သော ဝန်ထမ်းများ၏ အချက်အလက်များအား စုစည်းမျှဝေအသုံးပြုနိုင်မည့် Central Database စနစ် တည်ဆောက်ရာမှ National Database အဆင့်သို့အဆင့်မြှင့်တင်သွားနိုင်ရန်။

CSID စနစ်တွင်ပါဝင်သော Modules များမှာ

v  Smart Card Printing & Encoding

v  Access Control & Monitoring

v  GPMS Integration

v  Reporting

 

 

 

e-Government Service Delivery Unit ဖွဲ့စည်းတည်ဆောက်ခြင်းစီမံကိန်း

မြန်မာနိုင်ငံတွင် e-Government လုပ်ငန်းများ အကောင်အထည်ဖော်ဆောင်ရွက်ရာ၌ planning, designing, implementing, နှင့် marketing လုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်ရာတွင် လိုအပ်သော အကြံဉာဏ် များ ပေးနိုင်စေရန်ရည်ရွယ်၍ ဖွဲ့စည်း အကောင်အထည်ဖော် ဆောင်ရွက်ခဲ့ပါသည်။

 

Myanmar National Portal တည်ဆောက်ခြင်းစီမံကိန်း

မြန်မာနိုင်ငံရှိ အစိုးရအဖွဲ့အစည်းများအသီးသီးမှ လွှင့်တင်ထားသော Website များ၊ e-service များအား တစ်နေရာတည်းတွင် စုစည်း၍ ပြည်သူလူထုသို့ လွယ်ကူလျင်မြန်သော၊ ကောင်းမွန်ထိရောက်သော Single Window Public Services ဝန်ဆောင်မှုများပေးနိုင်ရန် ရည်ရွယ်၍ Myanmar National Portal တည်ဆောက်ခြင်း စီမံကိန်း‌အား ဆောင်ရွက် ပြီးစီးခဲ့ပြီး  အစိုးရဌာနအသီးသီးမှ သတင်းအချက်အလက်များနှင့် ဝန်ဆောင်မှုများကို ကိုယ်တိုင် ကျွမ်းကျင်စွာ လွှင့်တင်သွားနိုင်ရန် ရည်ရွယ်၍ ၂၀၁၈ ခုနှစ် သြဂုတ်လအတွင်း Myanmar National Portal User Training သင်တန်းအား အစိုးရ ဌာနအဖွဲ့အစည်းအသီးသီးသို့ ဖွင့်လှစ်ပို့ချပေးခဲ့ပြီး (၂၇.၉.၂၀၁၈) တွင် Myanmar National Portal အား Domain Name (www.myanmar.gov.mm) ဖြင့် လွှင့်တင်ခဲ့ပြီးဖြစ်ပါသည်။၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ အောက်တိုဘာလအတွင်း Myanmar National Portal Mobile Application ၏ Android Version 2.0 အား Play Store ပေါ်တွင် လွှင့်တင်ခဲ့ပြီး iOS Version အား Apple Store ပေါ်တွင် လွှင့်တင်ခဲ့ပါသည်။

 

 

 

အကျိုးကျေးဇူး

အရည်အသွေးမြင့်မားသော e-Government Online ဝန်ဆောင်မှုများအား အစိုးရရုံးဌာနများ၊ စီးပွားရေး အဖွဲ့အစည်းများနှင့် ပြည်သူများမှ ရိုးရှင်းလွယ်ကူစွာဖြင့် အချိန်၊ နေရာဒေသမရွေး အသုံးပြုလာနိုင် မည်ဖြစ်ပြီး အစိုးရ၏ သတင်းအချက်အလက်များ လျင်မြန်စွာစီးဆင်းနိုင်ခြင်း၊ အစိုးရ၏ ဝန်ဆောင်မှုများ အား ပြည်သူလူထုမှ အချိန်နှင့် ငွေကြေး ကုန်ကျစရိတ်များ သက်သာစွာ အသုံးပြု နိုင်ခြင်း စသည့် အကျိုးကျေးဇူးများစွာ ရရှိနိုင်မည် ဖြစ်ပါသည်။

(ဂ) e-Governance Master Plan ရေးဆွဲခြင်း

 

e-Government စနစ်အား ရည်မှန်းချက်ပန်းတိုင်သို့ရောက်ရှိရန် ကောင်းမွန် ပြည့်စုံ သော မဟာဗျူဟာနှင့် မူဝါဒ များ၊ လုပ်ငန်းစဉ်မူဘောင်များနှင့် ဆောင်ရွက်မှုအစီအစဉ်များ စနစ်တကျ ရေးဆွဲ ချမှတ်ပြီး အကောင်အထည် ဖော်နိုင်ရန် အတွက် ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။ 2nd Master Plan အား ဆက်လက်ရေးဆွဲနိုင်ရေးအတွက် ဆောက်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။

 

 

 

 


(ဃ) e-Commerce လုပ်ငန်းများ ဆောင်ရွက်ခြင်း

အာဆီယံ စီးပွားရေး အသိုက်အဝန်း (အေအီးစီ) ၂၀၂၅ အကောင်အထည် ဖော်ဆောင်နိုင်မှုအတွက် အာဆီယံဒေသတွင်း ထုတ်လုပ်မှုနှင့် စျေးကွက် ယှ​ဉ်ပြိုင်နိုင်စွမ်းမြှင့်တင်ရေးလုပ်ငန်း စီမံချက်အား အကောင် အထည်ဖော် ဆောင်သွားနိုင်ရန်အတွက် ဖွဲ့စည်းထားသော လုပ်ငန်းအဖွဲ့များ ဖြစ်သည့် RCEP (WGEC) နှင့် ACCEC တို့တွင် မြန်မာနိုင်ငံ၏ Focal ဌာနအနေဖြင့် e-Commerce  လုပ်ငန်းများကို ဆောင်ရွက်လျက်ရှိပါသည်။


(င) 4th IR for ASEAN လုပ်ငန်းများဆောင်ရွက်ခြင်း

Consolidated Strategy on the Fourth Industrial Revolution (4IR) for ASEAN မူဝါဒအား မြန်မာနိုင်ငံ၏ Focal ဌာနအနေဖြင့် အာဆီယံနိုင်ငံများနှင့် ပူးပေါင်း၍ ရေးဆွဲလျက်ရှိပါသည်။

v  အားလုံးပါဝင်သည့် သာတူညီမျှ စီးပွားရေးဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုကို အားပေးမြှင့်တင်ရန်၊ စီးပွားရေး ဖွံ့ဖြိုးတိုးတက်မှုနှင့် ချိတ်ဆက်မှုများကို အရှိန်မြှင့်တင်ရန်၊ ပွင့်လင်း မြင်သာမှုနှင့် လုံခြုံမှုတို့ကို ထိန်းသိမ်းစောင့်ရှောက်ရန်၊ အခွင့်အလမ်းများကိုများနိုင်သမျှ များများ ဖန်တီးနိုင်ရန်အတွက် အသိုက်အဝန်းတစ်ခုအနေဖြင့် 4IR ကို ဦးတည် ဆောင်ရွက်မည့် အာဆီယံ၏ မဟာဗျူဟာတစ်ခု ဖြစ်ပါသည်။

v  First Consultative Workshop ကို ၂၀၂၀ ပြည့်နှစ်၊ နိုဝင်ဘာလ (၂၅) ရက်နေ့တွင် လည်းကောင်း၊ Second Consultative Workshop ကို ၂၀၂၁ ခုနှစ်၊ ဧပြီလ (၂၇) ရက်နေ့တွင် လည်းကောင်း Video Conferencing စနစ်ဖြင့် (၂) ကြိမ်တိုင်တိုင် ကျင်းပ ပြုလုပ်ခဲ့ပြီး ယခုအခါ “First draft of Consolidated Strategy on the Forth Industrial Revolution (4IR) for ASEAN” အပေါ် အဖွဲ့ဝင်နိုင်ငံများမှ သဘောထားမှတ်ချက်များကို ပေးပို့ပြန်ကြားလျက်ရှိပါသည်။